W ostatnim czasie rosnącą uwagę poświęca się kondycji psychicznej uczniów, co wynika m.in. z szybkich przemian społecznych, narastającej presji szkolnej oraz skutków pandemii COVID-19. Zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży coraz częściej postrzegane jest jako jedno z najważniejszych wyzwań, przed którymi stoi współczesna edukacja.
Celem organizowanej konferencji jest propagowanie wiedzy z zakresu kondycji psychicznej uczniów. Dbanie o dobrostan psychiczny uczniów to nie jednorazowe działanie, lecz proces wymagający współpracy szkoły, rodziny i instytucji wsparcia. Wczesne rozpoznanie problemów i wdrożenie odpowiednich strategii może zapobiec ich pogłębianiu się i dać uczniom realne szanse na harmonijny rozwój emocjonalny i edukacyjny.
W ramach wydarzenia zostaną m.in. przedstawione wyniki badania w zakresie kondycji psychicznej dzieci, młodzieży i nauczycieli z terenu województwa małopolskiego, przeprowadzonych w ramach projektu „Zbudowanie systemu koordynacji monitorowania regionalnych działań na rzecz kształcenia zawodowego, szkolnictwa wyższego oraz uczenia się przez całe życie, w tym uczenia się dorosłych”. Projekt realizowany w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności - Komponent A „Odporność i konkurencyjność gospodarki”, inwestycja A3.1.1 „Wsparcie rozwoju nowoczesnego kształcenia zawodowego, szkolnictwa wyższego oraz uczenia się przez całe życie”.